
Waterleidingbedrijf Vitens en Waterschap Vallei & Veluwe zijn van plan transportleidingen aan te leggen in het Binnenveld.
Op dit moment zijn ecologen daarvoor bezig met aanvullende onderzoeken naar de effecten van de aanleg. Beide initiatiefnemende organisaties overleggen in diverse bijeenkomsten met allerlei lokale natuur- en milieuorganisaties waaronder Stichting Milieuwerkgroepen Ede of en hoe dit zou kunnen worden uitgevoerd. Binnen een maand of twee vindt er weer overleg plaats over de stand van zaken van het onderzoek.







